Chcąc uczynić zadość wymogom klubów żeglarskich i trenerów,
nasza firma stworzyła projekt nowego RIBA o długości 4,8 m, który łączy zalety innych jednostek tego typu.
Nasz RIB przeznaczony jest w głównej mierze do asekuracji treningów i regat żeglarskich.
Może być również z powodzeniem używany jako łódź operacyjna i ratunkowa dla straży pożarnej oraz policji.
Po badaniach przeprowadzonych przez PRS uzyskał kategorię projektową C - PRZYBRZEŻNA: jednostki przeznaczone do rejsów na wodach przybrzeżnych, dużych zatokach, zalewach, jeziorach i rzekach, gdzie może wystąpić siła wiatru do 6o w skali Beauforta włącznie i znacząca wysokość fali do 2 m włącznie.
Jeszcze w fazie projektowania podjęliśmy współpracę z firmą VOLVO PENTA, która dostarcza nam silniki SUZUKI oraz osprzęt, aby obsługa łodzi była bardziej ergonomiczna.
Zalecamy do naszego RIBa silnik o mocy 50 KM, przy którym można osiągnąć prędkość do 60km/h.
Kadłub jednostki został usztywniony pianką PCV wklejaną próżniowo, dzięki temu łódź posiada sztywną i lekką konstrukcję, łatwą do transportu i wodowania.
Konsola sterownicza i siedzisko w formie kozła zawiera miejsce na akumulator i schowki.
Zbiorniki pneumatyczne są 5-komorowe produkowane ze zbrojonego PU/PCV lub hypalonu w różnej kolorystyce. Uchwyty i relingi zapewniają bezpieczeństwo przy większych prędkościach. RIB przeszedł pierwszy chrzest w Dobrzyniu na Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży 2008, gdzie skutecznie udzielał pomocy w czasie "białego szkwału", ponieważ dzięki podwyższonemu dziobowi dzielnie spisuje się na dużej fali.
Długość kadłuba: | 4,8 m |
Szerokość kadłuba: | 2,0 m |
Maksymalna moc silnika: | 63 kW |
Masa jednostki pustej: | 150 kg |
Maksymalna nośność: | 700 kg |
Maksymalna ilość osób: | 6 |
wysokość pawęży: | 15" i 20" |
Istnieje możliwość wyboru koloru laminatu oraz tub wraz z dowolnymi napisami.